TUMULTUOUS TIMES AND THE FIGHT FOR SURVIVAL

BOUŘLIVÉ ČASY A BOJ O PŘEŽITÍ

1953 - 2010

Zastavením výroby všech modelů v roce 1953 začala v bohaté historii Indian Motorcycle dlouhá pauza, trvající půl století. Přestože se během tohoto období objevila značka Indian Motorcycle na několika různých importovaných motocyklech, tyto bouřlivé časy byly poznamenány několika významnými změnami vlastnických poměrů a znamenaly skutečné odchýlení z cesty za úspěchem, nastavené původními zakladateli a průkopníky Indian Motorcycle. Období nejistoty konečně skončilo akvizicí společnosti Indian Motorcycle firmou Polaris Industries v roce 2011, která vedla k obnovení nastaveného směru k úspěchu a návratu k trvalému růstu jako v raných dobách.

Indian riders and owners after winning a race

BROCKHOUSOVA ÉRA

V roce 1950 tehdejší prezident Indian Motorcycle Ralph B. Rogers opustil svou pozici a byl nahrazen anglickým obchodníkem Johnem Brockhousem. V roce 1953 Indian Motorcycle Manufacturing Company ukončila provoz a výrobu všech modelů. O dva roky později název značky koupila firma Brockhouse Engineering, která začala prodávat importované motocykly Royal Enfield pod značkou Indian Motorcycle. V roce 1960 John Brockhouse prodal mizivé zbytky Indian Business firmě Associated Motorcycle Company a značka Indian Motorcycle krátce na to zemřela.

Úspěšný průmyslník Floyd Clymer koupil práva na používání značky v roce 1963 a znovu zkoušel rebrandovat britské motocykly logem Indian Motorcycle až do své smrti v roce 1970, kdy získal vlastnictví značky jeho právní zástupce. Pod vedením Clymerova právníka šly prodeje prudce dolů a provoz byl znovu ukončen v roce 1977.

THE GILROY AND STELLICAN ERAS

ÉRA GILROYE A STELLICANA

Vlastní výroba pod značkou Indian Motorcycle byla obnovena v roce 1998. Fúzí devíti společností vznikla firma Indian Motorcycle Company of America (IMCA), které otevřela výrobní závod ve městě Gilroy, CA. IMCA vyráběla modernizované verze některých dříve úspěšných modelů značky Indian Motorcycle jako Chief a Scout, ale v roce 2003 zkrachovala.

Po krachu IMCA zakoupila aktiva Indian Motorcycle londýnská soukromá investiční firma Stellican Ltd. A založila firmu Indian Motorcycle Company s výrobním závodem v King´s Mountain v Severní Karolíně. Továrna vyráběla omezené množství motocyklů do roku 2011, kdy Stellican prodal Indian Motorcycle společnosti Polaris Industries.

Burt Munro getting ready for a race

BURT MUNRO

V roce 1967 Burt Munro, osmašedesátiletý rodák z Nového Zélandu, přepsal motocyklovou historii stanovením nového oficiálního rychlostního rekordu 184,087 mil za hodinu - s neoficiální maximální rychlostí 205,67 mil za hodinu - na upraveném Indianu Scout Streamliner z roku 1920 na solném jezeře Bonneville v Utahu.

Munro začal stanovovat rychlostní rekordy na Novém Zélandu ve čtyřicátých letech a v padesátých letech už byl jeho Scout na novozélandské tratě příliš rychlý. Proto si stanovil nový cíl: závodit na obrovské pláni Bonneville Salt Flats. Během let závodil Munro se svým Scoutem na Bonnevill Salt Flats celkem devětkrát a třikrát stanovil nový rekord, naposledy v roce 1967 při svém posledním rekordním závodu. Burt Munro byl uveden do Síně slávy AMA v roce 2006, oceněna však byla i snaha, která začala o osmdesát let dříve.

FLOYD CLYMER

Když v roce 1953 Společnost Indian Motorcycle zastavila veškerou výrobu, americká motocyklová veřejnost přišla o jednu z nejikoničtějších a nejtradičnějších značek. V roce 1963 motocyklový závodník, dealer, distributor, vydavatel časopisu, promotér závodů, autor a motocyklový výrobce Floyd Clymer převzal vlastnictví značky Indian Motorcycle. Jeho snaha oživit značku Indian Motorcycle zahrnovala přebrandování dovezených motocyklů Royal Enfield a Velocette logem Indian Motorcycle.

V roce 1970 udeřila tragédie, když Floyd Clymer zemřel na infarkt. Značku Indian Motorcycle získal jeho právník Alan Newman, který pokračoval v prodeji malých motocyklů, vyráběných většinou na Taiwanu, a držel jméno značky Indian do roku 1977, kdy byl provoz opět ukončen.

Historická období